Ben bir martıyım..

Ben bir martıyım
yani en basitinden bir martı...
tenine acil iniş yapmak üzereyken 
kalbine çakılan
ve halinden memnun bulunan kimsesiz bir martıyım
yani en basitinden bir martı 
anla diye söylüyorum...

Bende isterdim;
dalgalı olduğun anlarda, tatlı kanını yutup zehirlenmekten ziyade 
fırtınayı gördüğümde uçup omuzlarına konmayı... 
ya da gözlerine kadar gelip fırtınanın önsözü olarak; 
tüm kelimelerin başını çekmeyi, bir gözyaşı olup...
yani en basitinden bir gözyaşı
anla diye söylüyorum...

Yoksa bende bilirim acımı yanardağa benzetip, volkanlar gibi patlamayı
yoksa bende bilirim yüreğinde bir martı çırpınıyor demek yerine, 
yüreğime saplanan bir hançer gibisin;
çeksem de öleceğim, çekmesemde..,demeyi 
seni de kendimle beraber, her türlü öldürmeyi...

Ben kalbinde ve halinden memnun, 
senden başkasıyla kimsesiz bir martıyım
yani en basitinden bir martı...
anla diye söylüyorum...

Nazan Yüce

0 yorum: